Job alert
Sluiten

Waar wil je van op de hoogte gehouden worden?

  • Bezorger
  • Magazijn (Tilburg)
  • Kantoor

Vertel eens, wie ben je en wat doe je bij Coolblue?

Hoi! Ik ben Demi en ik ben 20 jaar. Sinds mei 2019 werk ik bij Coolblue op de klantenservice als Klantenservicemedewerker. Mijn taak? Een glimlach op het gezicht van de klant toveren. Het grootste deel van mijn werkdag help ik mensen via de mail en als het druk is, help ik mijn bellende collega’s.


En hoe heb je dat geleerd, een glimlach op het gezicht van de klant toveren?

Tijdens je inwerktraject leer je hoe je om kunt gaan met verschillende vragen. Bijvoorbeeld wat je moet doen als een pakketje kwijt is. Of welke vragen je het beste kan stellen om te de klant te helpen het juiste product te vinden. Daarna is het vooral ervaring opdoen. En er is altijd een hulplijn, dit is een team van aanvoerders en zij kunnen je helpen bij moeilijke vraagstukken. Natuurlijk kun je ook altijd om hulp vragen bij je team.

Coolblue Klantenservicemedewerker Demi

Hoe ziet dat team eruit?

We hebben 3 mailteams, die elk uit 20 Coolblue’ers bestaan. Met je mailteam werk je het meeste samen. Daarnaast zien we elkaar naast werk, tijdens een teamuitje bijvoorbeeld. Laatst gingen we jeu-de-boulen en eten, dat was helemaal te gek! Met iedereen kan ik gewoon zo lachen, het voelt echt als vrienden. Daardoor ga ik nooit met tegenzin naar mijn werk.

Wat vind je het grootste voordeel van werken bij de klantenservice?

Alles is heel flexibel. Zo bepaal ik zelf het aantal uur dat ik werk en wanneer. Hierdoor is het goed te combineren met mijn studie. Natuurlijk maken we hier wel afspraken over. Twee weken van tevoren geef ik mijn uren door, hier zit ook altijd een avond en weekenddag bij waarop ik beschikbaar ben. Verder is het heel gezellig: ik dacht altijd dat kantoor werk saai was, maar dat is echt niet zo! En de locatie echt top: naast Rotterdam Centraal én een heel mooi uitzicht.

Welk mailtje kan jij je nog goed herinneren?

Laatst had ik een meneer geholpen en die had na ons gesprek nog een mailtje gestuurd over hoe tevreden hij was. Het is leuk om te zien dat een klant dan de moeite neemt om een berichtje met zijn complimenten te sturen. Daar krijg ik dan weer een glimlach van op mijn gezicht!