OVER COOLBLUE

Voorstelrondje
Coolblue. Ooit begonnen als studentenbedrijf. Nu het meest klantgerichte bedrijf in Nederland en België met eigen winkels, eigen klantenservice, eigen bezorging, eigen installatie en eigen reparatie. Sinds onze oprichting in 1999 hebben we maar één doel: klanten blij maken.

CULTUUR

Harde kern
Onze cultuur is ons succes. Begonnen als vriendenclub, nog steeds een vriendenclub. Eéntje van slimme, ondernemende vakidioten. Het is belangrijk dat iedereen begrijpt waarom we dingen doen zoals we ze doen. Dat iedereen onze cultuur omarmt. En onze waarden consistent uitdraagt. Dit zijn onze merkwaarden. Ze beschrijven wie we zijn en waar we voor staan. Wat ons verbindt en hoe we met elkaar omgaan.

Vrienden

Eerlijk, open, direct
Er zijn weinig bedrijven waar zoveel collega's ook vrienden zijn. Dat is onze kracht. Omdat je voor vrienden alleen het beste wilt. Omdat we het samen beter weten dan alleen. Omdat je tegen vrienden gewoon de waarheid vertelt. En omdat het gewoon leuk is.
Vriendschap ontstaat alleen bij gelijkwaardigheid. Daarom kom je bij Coolblue niet snel iemand tegen met een stropdas. Vertel je Pieter gewoon wat je écht vindt van zijn nieuwe jasje. En praten we tegen klanten altijd eerlijk, direct en open.

Gewoon, doen

Elke dag een beetje beter
Niet lullen, maar poetsen. Geen woorden, maar daden. In Rotterdam hebben we er genoeg gezegdes voor. Bij Coolblue noemen we deze nuchtere ondernemersmentaliteit: gewoon, doen.
Je idee is niets waard zonder uitvoering. We verkiezen snelheid altijd boven wachten totdat iedereen zijn vinkje heeft gezet. We zijn groot geworden door elke dag een beetje beter te worden. Stap voor stap, detail na detail: gewoon, doen. Niet alles lukt meteen, niet alles gaat in één keer goed. Maar we durven en we doen. Maken fouten en leren ervan.

Flexibel

Durf te veranderen
We veranderen continu. Soms omdat het kan, soms omdat het moet. Coolblue is vanaf het begin flexibel ingericht om onze harde groei te ondersteunen. Wie “we doen het altijd al zo” zegt is af.
Dit zie je terug bij Coolblue’ers die niet schrikken van een plotselinge verandering van plan of team. Coolblue’ers die naast hun eigen specialisme blijven leren. Of in het bouwen van systemen die ook 2 keer zo veel drukte aankunnen.

EIGENZINNIG

Een beetje anders
Echte, eigenzinnige Coolblue'ers. Daar zijn we trots op. En daarom laten we die terugkomen in onze reclames en op onze websites. Gewoon als zichzelf.
Eigenzinnigheid betekent dat Coolblue’ers zichzelf kunnen, durven en mogen zijn. Of dat nu ingetogen of luidruchtig is. Dat lijkt misschien niet bij elkaar te passen, maar het is juist deze eigenzinnigheid die ons verbindt.

GEWOON VERWONDEREN

Alles voor een glimlach
Gewoon verwonderen. Twee woorden die elkaar tegenspreken. Maar juist daarom zo ontzettend Coolblue zijn. Eigenzinnig én nuchter. Het woord gewoon zegt veel. Gewoon een duidelijke website. Waar klanten gewoon snel een bestelling kunnen plaatsen. Die bestelling doen we gewoon in een doosje en sturen we gewoon naar de klant. Verwonderen betekent verwachtingen overtreffen. Net dat stapje extra zetten om een klant te verrassen.

MEER WETEN

Wijsneus